کرونا در آمریکا| از افزایش شمار قربانیان تا گران‌ شدن وسایل بهداشتی

10:45 - 18 اسفند 1398
کد خبر: ۶۰۳۸۳۶
شیوع ویروس کرونا در آمریکا روند صعودی به خود گرفته به طوری که در چندین ایالت وضعیت اضطراری اعلام شده است.
کرونا در آمریکا|اعلام وضعیت اضطراری در ۲۸ ایالت آمریکابه گزارش گروه بین الملل ، ویروس کووید ۱۹ موسوم به کرونا که نخستین بار شهر ووهان را در وضعیت اضطراری و قرنطینه قرار داد، مسیر شیوع خود را به بیش از ۱۰۰ کشور در سراسر جهان رساند و زنگ هشدار برای مقام‌های کشورها برای انجام اقدامات پیشگیرانه را بار‌ها به صدا آورد.

ویروس کرونا که می توان گفت هیچ کشوری را در امان نگذاشته و روند صعودی به خود گرفته، آمریکا را هم اکنون به شدت گرفتار کرده و در وضعیت اضطراری قرار داده است.

در آمریکا بعد از گذشت هفته‌ها اظهارات ضد و نقیض در دولت در مورد خبر شیوع ویروس کرونا، سرانجام مقام‌های ارشد بهداشتی این کشور اواخر ماه گذشته تصمیم گرفتند تا بعد از بازگشت سفر دونالد ترامپ از هند، به وی یادآور شوند که باید در خصوص خطرات ناشی از شیوع این ویروس شفاف‌تر سخن بگوید و این حقیقت نباید کتمان شود.

اما مدیر مرکز ایمن سازی و بیماری‌های تنفسی پا پیش گذاشت و در روز ۲۵ فوریه در یک نشت خبری در جمع خبرنگاران گفت، شیوع ویروس کرونا می‌تواند زندگی روزمره مردم را با اختلال شدید همراه کند؛ ممکن است مدارس، کنفرانس‌ها لغو شده و کارمندان مجبور به انجام دورکاری شوند. 

نیویورک تایمز می‌نویسد، اما اظهارات دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در مورد پایین بودن خطرات احتمالی ویروس کرونا و کم اهمیت نشان دادن از یک سو و اظهارات و سیگنال‌های ضد و نقیض در کابینه وی از سوی دیگر  باعث شد تا شهروندان آمریکایی برای رویارویی با یک بحران بهداشت عمومی آماده نبوده و با تاخیر متوجه شوند که این ویروس ناخوانده خود را به ۲۸ ایالت رسانده و بیش از ۴۰۰ نفر به این ویروس مبتلا و ۱۹ نفر قربانی شدند.
 

شیوه ناگهانی ویروس کرونا در ده ها ایالت و اعلام وضعیت اضطراری باعث شد تا مردم از بیم کمبود محصولات بهداشتی و غذایی به فروشگاه‌ ها و مراکز خرید هجوم ببرند.

از سوی دیگر کمبود کیت‌های تشخیص کرونا و تجهیزات پزشکی مورد نیاز از جمله ماسک و دسکتش بحران را در بیمارستان‌های این کشور چند برابر کرد.

افزایش قیمت ناگهانی محصولات بهداشتی مورد نیاز از دیگر مشکلاتی بود که به موازات ویروس کرونا رخ داد.

برای مثال در شهر نیویورک یک ژل ضد عفونی کننده دست ۸۰ دلار به فروش می‌رسد که قیمت آن ۳۰۰ برابر افزایش داشته است.

افزایش شمار مبتلایان در بسیاری از ایالات این کشور باعث شد تا مقام‌ های بهداشتی وضعیت اضطراری اعلام کنند. فرماندار ایالت مریلند پس از اعلام ۳ مورد ابتلا به کرونا در این ایالت وضعیت اضطراری اعلام کرد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *